En speciell dag, ♥

Idag är det ingen vanlig dag,
Idag är det ett år sedan du lämnade oss.
 
Ett år sedan jag kom hem från skolan och såg dig ligga vid dörren,
Ett år sedan du vägrade röra på dig och pinkade blod när jag hade tvingat ut dig,
Ett år sedan vi åkte till vetrinären i Linköping.
Ett år sedan de berättade om din hemska canser, och att din kropp inte orkade mer.
Ett år sedan mamma ringde till pappa och berättade att Pepsi inte skulle med hem.
Ett år sedan jag och mamma slog rekord i att gråta, och åt på mcdonalds mitt i natten, dränkta i tårar.
Ett år sedan vi kom hem utan dig, med alla i familjen samlade i vardagsrummet, gråtandes.
 
Ett år sedan allt blev tomt, tyst och stilla.
Ett år sedan både Ernst och jag förlorade våran bästa vän.
Ett år sedan jag slutade gå ut med dig på promenader, gav dig mat och vatten.
Ett år sedan mina drömmar med dig försvann helt, allt vi skulle ha gjort du och jag.
Ett år sedan vi badade för sista gången tillsammans, och du simmade alltid till mig.
Ett år sedan du slutade ligga i min säng och i min soffa.
Ett år sedan det slutade vara du och jag.
Ett år sedan jag sa "Hejdå Pepsi, jag kommer alltid älska dig hjärtat!".
 
Under ett helt år har jag saknat dig nu, och jag saknar dig ännu min hjälte. ♥ 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0